לתרומות הרשמה לניוזלטר

עדכון תורת לחימה ט' אדר ב התשפ"ב 12.3.22

גם אתם מזועזעים מהאפשרות שבג"ץ והקרן החדשה יכניסו חמץ בפסח לבסיסי צה"ל?

עדכון מהמאבק של ארגון תורת לחימה:

לאחר שארגוני הקרן החדשה (הארגון האנטי-דתי "הפורום החילוני", והארגון הרפורמי "חדו"ש") עתרו לבג"ץ נגד צה"ל ונגד משרד הביטחון בדרישה להכניס חמץ לבסיסי צה"ל, הגישה המדינה את תשובתה: התנגדות לשינוי פקודת המטכ"ל שנכתבה על ידי האלוף הרב שלמה גורן זצ"ל ומגדירה כי אין להכניס לבסיסי צה"ל חמץ כלל בימי הפסח, וכך צה"ל נוהג מזה 73 שנה מאז קום המדינה.

אלא שהתשובה, שהיא טובה מבחינה מעשית, פתחה גם פתח דרכו מיהר בג"ץ להכנס.
עמדת הפרקליטות (שהתגבשה על ידי הפרקליטות הצבאית והרבנות הצבאית) נקטה בקו שהתייחס אך ורק לפגיעה בחיילים שומרי מסורת (פגיעה בכשרות במטבחים והימצאות חמץ בחדרים בהם יש שומרי מסורת), והתעלמה לחלוטין מעצם הבעיה של הכנסת חמץ לבסיסי הצבא שהוא צבא יהודי. יתירה מכך, הוקם בצה"ל "צוות חמץ" בפיקוד קצינה בדרגת אל"מ(!) שסייר בבסיסים ובדק אפשרות רצינית להכנסת חמץ לצה"ל בפסח.

משכך, כצפוי, נשיאת ה"עליון" אסתר חיות דרשה מצה"ל למצוא פתרון באומרה כי "לא יתכן שאין פתרון אם יש רצון." המשנה לנשיאה, השופט יצחק עמית, אף הגיב בזלול כלפי מצוות החג וכינה את הזהירות מחמץ ואכילת המצה "דיאטת מצות שבעה ימים".

בג"ץ הוציא צו שחייב את צה"ל למצוא פתרון להכנסת חמץ תוך 60 יום.

כך, פסח הקרוב יעבור ללא שינוי (למעט התחייבות של צה"ל לא לחפש חמץ בכליהם הפרטיים של חיילים), אך צפוי פסק של בג"ץ שיחייב את צה"ל לשנות את הפקודה היסודית והיהודית ששימשה אותו מקום המדינה.

 

אנו בתורת לחימה בתגובה, כתבנו הצעת חוק בכדי להעניק לצה"ל גיבוי בכנסת ישראל. לקחנו את פקודת המטכ"ל ככתבה וכלשונה, צירפנו דברי הסבר ובעזרת חבר הכנסת הנמרץ ד"ר שלמה קרעי חמתו עליה 45 חברי כנסת עד כה, כולל חברי כנסת מהקואליציה (כחול לבן, יש עתיד, ימינה). עם פתיחת מושב הקיץ תעלה בע"ה ההצעה להצבעה, ואם בס"ד היא תתקבל היא תקשה על בג"ץ לפעול נגד החוק (אם כי גם את זה הם עושים לא מעט).

במה כל יהודי שחשוב לו לפעול בנושא יכול לסייע לנו במערכה חשובה זו על צביונו היהודי של צה"ל ועל ההלכה בצבא?
1. פנו לחברי הכנסת מהמפלגה בה בחרתם בבחירות האחרונות, ובקשו מהם לפעול בתוקף נגד פסיקת בג"ץ הצפויה, בכל הכלים העומדים לרשותם.
2. פנו לרמטכ"ל כוכבי ובקשו ממנו להתייצב בעצמו בדיון הבא בבג"ץ, כפי שידע לעשות במקרים אחרים. לשליחת הודעה לרמטכ"ל לחצו כאן

https://katzr.net/f89eba

3. תירמו למען המאבק בקישור  - 

 https://bit.ly/3biMRNH

 

או בפייבוקס ובביט במספר 052-7560148 כל הוראת קבע מחזקת אותנו מול ארגונים רדיקליים עתירי ממון זר, ומסייעת לנו לשמור על צה"ל כצבא יהודי מנצח.


3. כל רעיון או הצעה יתקבלו בברכה. פנו אלינו דרך האתר.