לתרומות הרשמה לניוזלטר

אל"מ שרון אסמן ז"ל - הניגון והמלחמה

הרב איתי אסמן התארח בתיכון ברל כצנלסון בכפר סבא, בערב בו הפיקו חברי מגמת המוזיקה מתקופת לימודיו בתיכון של אל"מ שרון אסמן ז"ל, מח"ט הנח"ל שנפטר במפתיע לפני כשלושה חודשים מדום לב.

נכתב ע"י ערוץ 7 06/10/2021

אל"מ שרון אסמן ז"ל, מפקד חטיבת הנח"ל שנפטר לפני כשלושה חודשים במפתיע, היה מוזיקאי מחונן, ובתחילת דרכו בצבא חשב להתגייס לתזמורת צה"ל.

משלא התקבל - פנה לשירות קרבי בו עשה חיל והתקדם עם השנים לתפקיד מפקד חטיבה.

בשבוע האחרון נשא הרב איתי אסמן דברים לזכרו בערב בו השתתפו משפחת אסמן, חבריו של שרון מתקופת לימודי התיכון, ראש עיריית כפר סבא, מנהלי התיכון, המורים והתלמידים למוזיקה יחד עם הזמר והיוצר עידן רייכל.

הרב אסמן, קצין מילואים בעצמו אשר משמש גם כיו"ר ארגון תורת לחימה הסביר כי שני העולמות הנראים כמנוגדים, המוסיקה והלחימה, התיישבו בליבו ובאישיותו של שרון ז"ל כי הם באים מאותו שורש:
"את מרחב היצירה קיבל שרון כאן בתיכון. הוא פיתח את הערכים ואת המוסיקה. הייתי נכנס לחדר של שרון ורואה את הגיטרה ואת החצוצרה. גם כששרון למד קראטה, המורה שלו העיד עליו כי הוא נלחם מהראש ולא מהכוח. "

הרב אסמן הוסיף: "אפשר לומר שכאשר שרון נלחם הוא שכח את הניגון, ולהפך. אבל אני רוצה להציע משהו אחר. על דוד המלך נאמר שהוא "יודע נגן". דוד מלך ישראל היה לוחם גדול, ובקבלה כתוב ששתי תכונות אלו באות מה'גבורות'. אצל שרון התכונות הללו התיישבו יפה בנפש. לשרון היתה אינטילגנציה רגשית מאד גבוהה והוא אף פעם לא כעס. הוא היה מאד רגיש, ודאג והתעניין בכל לוחם גם תוך כדי מבצע בעזה. הוא הגן על המדינה כדי שהעם שלנו יוכל להמשיך לפעול ליצור."

לקריאת הכתבה המלאה בערוץ 7 - לחץ כאן