לתרומות הרשמה לניוזלטר

בג"ץ הלוחמות: צה"ל מבקש ארכה

בלחץ בג"ץ וארגוני הפמיניזם, הקים צה"ל שני צוותי משנה בצוות המקצועי לניסיון שילוב נשים בתפקידי לחימה

נכתב ע"י ערוץ 7 15/09/2021

דובר צה"ל דיווח הבוקר כי אתמול (ג') עדכנה פרקליטות המדינה את בג״ץ על התקדמות עבודת המטה לבחינת, האפשרות לשלב נשים בתפקידי לחימה נוספים, זאת לאחר עתירת מועמדות לשירות בטחון (מלש"ביות) וחיילות נגד צה"ל ומדינת ישראל, בגיבוי ארגוני פמיניסטיות.

בתשובה המשותפת לפרקליטות המדינה ולצה"ל, מתאר הצבא את העבודה המחקרית והנסיונית, הנעשית בסד זמנים לחוץ, וזאת בעקבות העתירה המשפטית הדורשת לשלב נשים בכל יחידות הצבא, בגדודי החי"ר כגולני, גבעתי וצנחנים, וכן בסיירות ויחידות מובחרות דוגמת סיירת מטכ"ל, ושלדג.

בלחץ העתירה, הקים הצבא צוות אחד הבוחן את מכלול תפקידי הלחימה הקיימים בצה"ל והתאמתם לנשים, וצוות שני הבוחן את יכולתן הפיזיולוגית של נשים לעומת גברים. כמו כן, מבוצעת למידה מצבאות זרים ברחבי העולם, בתחום זה של שילוב נשים לתפקידי לחימה. שני הצוותים עובדים באינטגרציה כצוות מקצועי אחד, אשר מחוייב למסור דיווח וממצאים לבית המשפט העליון. משכך, ביקש אתמול צה"ל ארכה נוספת לסיום עבודת המטה, אשר נמצאת בשלבים מתקדמים, עד לינואר 2022.

מארגון תורת לחימה, אשר התריע נגד השפעת ארגוני הפמיניזם והיוהל"ם עוד בטרם העתירה, נמסר לערוץ 7: "האקטיביזם השיפוטי פוגע כידוע בכלל מערכות המדינה, אך בהקשר הצבאי מדובר במיטוט בניין הכוח של צה"ל והחלשתו, כפי שרוצים בשמאל הקיצוני, ובפגיעה בצביונו של צה"ל בדגש על שירות משותף בתנאי לחימה ושדה בלתי אפשריים.

''כבר ב-2013 הומלץ לצה"ל על ידי מספר מכוני שמאל לתעדף קידום נשים על פני גברים דתיים וחרדים, גם במחיר של אי גיוסם, וזאת רק לצרכי קידום אג'נדות פרוגרסיביות. ניסויים בחיל השריון נכשלו כבר מספר פעמים, וקל וחומר ביחידות החי"ר. אך לאחר שצה"ל שגה ופתח לארגוני הפמיניזם את הדלת ונתן להן אצבע - כעת הן דורשות את כל היד, עם אקדח משפטי שלוף. אנו תקווה כי הרמטכ"ל כוכבי יאבק בתהליך מסוכן זה. זו חובתו ועליו להורות לפרקליטות הצבאית לעשות כך. ובנוסף, להורות ליוהל"ם לנתק מגע מיידית מארגונים אלו." חתמו בארגון.

לקריאת הכתבה המלאה בערוץ 7 - לחץ כאן .