לתרומות הרשמה לניוזלטר

גורם מודיעין: הגיס החמישי בערים המעורבות מתואם עם חמאס

קצין מודיעין בכיר מספר: חמאס וחיזבאללה ניהלו את הפרעות שחוללו תאי טרור ערביים-ישראליים בתשפ"א.

נכתב ע"י ערוץ 7 04.11.2021

סא"ל במיל' ב', קצין מודיעין ותיק שפרש לא מכבר משירות סדיר ארוך במגוון מערכי מודיעין בצה"ל שניטרו פעילות מדינות אויב וגורמי טרור, מתייחס לחזית החדשה אליה נחשף הציבור בישראל במהלך פרעות התשפ"א ומבצע 'שומר החומות' במהלכו הציתו ערביי ישראל מהומות רצחניות בכל רחבי הארץ.

"אצלנו בצה"ל זאת נקודת הנחה ברורה. קיים תיאום הדוק בין צבאות הטרור לבין תאים ומנגנונים בתוך ישראל, של ערבים ישראלים בעלי יכולת אמצעי וכוונה לייצר טרור רחב היקף שישבש את שגרת החיים בתוככי המדינה, הן של האזרחים והן של כוחות הביטחון."

הוא מוסיף: "קיים פער, שכולם מדברים עליו. האחריות על בטחון הפנים היא של משטרת ישראל. פעילות וסמכות צה"ל בתוך המדינה היא בעיקר בעבודה של פיקוד העורף. הקונספציה של בכירים במשטרה היא של שקט תעשייתי ושמירה על הסדר כמה שניתן. אני מקווה שזה משתנה אבל הפעילות האקטיבית לתפיסת נשק למשל, היא טיפה בים."

לדבריו ההוכחה לתיאום חזיתות הטרור הערבי, באה לידי ביטוי דווקא במהלך סיום אירועי הפרעות והחלטת ממשלת ישראל להגיע להסכם הפסקת אש מול חמאס ב-20 במאי: "כדאי לשים לב, שאף אחד לא נשא ונתן עם אלפי הפורעים הערבים בעלי תעודות הזהות הכחולות, ומאות אלפי תומכיהם בתוככי המדינה. למרות זאת, מיד עם ההחלטה של חמאס ללכת על הפסקת האש ולהציג תמונת ניצחון, גוועו הפרעות מיד. זה לא מאפיין התקוממות עממית, וקיימת שליטה מאד גבוהה של חמאס במהלך, לטובת האינטרסים הערבי המשותף נגד ישראל."

בארגון תורת לחימה, אשר שלח מתנדבים אזרחים לערים המעורבות ואף הביא לשינוי הפקודה בצה"ל לחיילים לנוע ללא נשק בזמן הפרעות, פועלים להעלאת המודעות לבעיית הגיס החמישי הערבי בקרב מקבלי ההחלטות, ומקדמים בימים אלו יחד עם יוצאי מערכת הביטחון ועם נציגי ציבור יוזמות חוסן אזרחי, שבחלקו יתבסס גם על יוצאי מילואים שנפלטו ממערכי הגדודים והחטיבות הקיימים.

"אסור להמתין עד שגלגלי המערכת יתחילו לנוע וחשוב לחזק את החוסן האזרחי כבר כעת. זו חבית נפץ מושתקת", אומר מנהל הארגון הרב אביעד גדות. "אנו קוראים למתנדבים אזרחים ולמשרתי מילואים שרוצים את עם ישראל ערוך טוב יותר ליום פקודה להצטרף אלינו כבר כעת בכדי שנוכל לשפר את המוכנות לסבב הבא, אשר ודאי יגיע, מול הגיס החמישי הערבי שהרים ראש."

לקריאת הכתבה המלאה בערוץ 7 - לחץ כאן