לתרומות הרשמה לניוזלטר

האלוף איציק תורג'מן חזר בו מדבריו נגד נסיעה בוואדי ערה: צה"ל ינוע בכל נתיב ודרך

לאחר שעורר זעם ציבורי חזר בו ראש אט"ל האלוף תורג'מן והבהיר כי שיירות צה"ל יעברו בכל מקום במדינת ישראל ובשטחי לחימה.

נכתב ע"י ערוץ 7 24/11/2021

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה היוצא, האלוף איציק תורג׳מן, חזר בו מהאמירה ולפיה צה''ל לא ייסע דרך ואדי ערה במלחמה הבאה.

בטקס חילופי ראש אט״ל אמר תורג'מן: ״הפיקוד הלוגיסטי יניע את צה"ל לכל זירה שיידרש, בכל נתיב או ציר שיבחר ובכל דרך אפקטיבית אשר תתמוך את מוכנות הכוחות וניצחונם, זאת מחויבותי, זאת אחריותנו".

כזכור, האלוף אשר פורש בימים אלו משירות קבע ארוך התראיין לעיתון מעריב והתייחס לבעיית הגיס החמישי הערבי בתוככי מדינת ישראל והתמודדות צה"ל עם פרעות נגד כוחותיו בזמן לחימה.

תורג'מן חשף כי פרעות התשפ"א הדליקו נורות אדומות בצמרת הצבא, וחזה "הפרות סדר אלימות על בטחון הפנים ותנועת שיירות המובילים של צה"ל. נתון בעל פוטנציאל משמעותי לעכב את היכולת לרכז את סדרי הכוחות של צה"ל."

כאשר נשאל האלוף על ידי הכתב הצבאי טל לב רם מה בכוונתו לעשות עם נתון זה, השיב: "זה אומר לגבי חלק מצירי התנועה, שבעבר תכננו לנסוע עליהם – שלא נעשה בהם שימוש. כן, אני חושב שוואדי ערה זה ציר תנועה שלא נכון להתבסס עליו או להתעמת איתו."

בארגון תורת לחימה ביקרו אז בחריפות את ההחלטה לסגת מראש מוואדי ערה: "מה המסר שמקבלים פורעים ערבים 'ישראלים', או צבאות הטרור חיזבאללה וחמאס מהאלוף תורג'מן? שצה"ל בורח מצוותי קרב של הגיס החמישי הערבי בתוככי המדינה. זה רק מתדלק את התיאום והניהול של חזית זו שוודאי תתקוף את הקצין שיסע ברכבו למילואים בפיקוד הצפון, ואת השיירה שתעלה מהימ"חים לגבול לבנון."

כעת, עם תיקון הדברים בעקבות המחאה שהובילו, מברכים בארגון: "כבר אמרו חז"ל כי 'גדולה תשובה'. טוב וחשוב שצה"ל תיקן ושהאלוף חזר בו מהדברים החמורים ועל כך אנו מברכים אותו. הדבר מוכיח כמה חשוב הסיוע הציבורי אותו אנו משתדלים להוביל, לקידום ערך הניצחון ורוח הלחימה של הפיקוד הבכיר של צה"ל ומערכת הביטחון."

בתורת לחימה הוסיפו: "אנו מצפים, כי גם נושא נהגי המשאיות הערבים, אשר יעלה לדיון ביום שני הקרוב בוועדת החוץ והבטחון של הכנסת, יתוקן. בעיית הגיס החמישי חמורה מאד וחובה לצייד את צה"ל הן בהוראות פתיחה באש ברורות מול פורעים ערבים, והן במענה לוגיסטי המבוסס על אזרחים נאמנים, שעברו תיחקור עומק כנדרש."

לקריאת הכתבה המלאה בערוץ 7- לחץ כאן