לתרומות הרשמה לניוזלטר

מחבל הסתער על לוחם - וחטף נשק בפרצוף

מחבל ניסה לחטוף נשק מלוחם כפיר, אך נכשל עקב תושיית הלוחם שהשתלט עליו במכות נשק. ארגון תורת לחימה: מוכיח כמה חיוני שכל לוחם יוכל להגן בכל מקום.

נכתב ע"י ערוץ 7 20/05/2021

תחקיר צבאי בלתי מסווג (בלמ"ס) שמתפרסם היום (חמישי) על ידי ארגון תורת לחימה, מדווח על לוחם חטיבת כפיר מגדוד 90, שהצליח למנוע ממחבל ערבי לחטוף את נשקו, עת עמד בתחנת אוטובוס בצומת נבי מוסא בבקעת הירדן.

מהתחקיר עולה, כי ביום רביעי בשבוע שעבר, המתין החייל כשעל גופו נשקו האישי מסוג M4 עם מחסנית בחוץ. לפתע, הגיח ערבי לעברו במהירות, ובעוד החייל מתשאל אותו, ריסס המחבל גז פלפל לפניו ותפס בנשק האישי של הלוחם.

החייל התעשת, ועל אף הצריבה הסתער על המחבל, הפיל אותו על הבטן וחנק אותו ב'חניקת אמה'.

בשלב זה, המחבל הפסיק להתנגד והחייל הכה אותו בכדי להתייצב ולחמש את הנשק במחסנית, אך גילה כי עקב המאבק המחסנית נפלה ונשברה.

בשלב זה ניסה המחבל לברוח, אך הלוחם לא ויתר לו והכה אותו שוב, תוך כדי שהמחבל מנסה להשיב מכות, אך הלוחם איתר סלע וחבט במחבל. בשלב זה הצטרף קצין מג"ב שסייע ללוחם צה"ל להכניע את המחבל, לאזוק אותו, ולעוצרו.

בארגון תורת לחימה מעירים, כי על אף האירוע הזכור בשפרעם לפני כחצי שנה, בו הותקף לוחם קומנדו על ידי ערבים ונשקו נחטף, לא נכללה בהמלצות התחקיר ההמלצה לחיילים לנוע ב'הכנס'.

על רקע מחאת המילואימניקים של חטיבת אלכסנדרוני מאתמול, שהצליחה לשנות את הפקודה המטכ"לית בכל צה"ל ולאפשר ללוחמים לשאת נשק ביציאה הבית לרענון, הגיבו בתורת לחימה: "מחבל שניסה לחטוף את הנשק מלוחם בחטיבת כפיר, חטף מכות, ולא נשק. איך זה קרה? התחקיר מדבר בעד עצמו וטוב שצה"ל מחזק באמצעותו את רוח הלחימה. שימו לב כמה חשוב שכל לוחם יוכל לקבל את כל הכלים והגיבוי להכריע את האויב בכל מקום".

לקריאת המאמר המלא בערוץ 7 - לחץ כאן