לתרומות הרשמה לניוזלטר

מכתב הרבנים לראשי מערכת הביטחון: "חיי עמנו עדיפים על פני האויב"

הרב דרוקמן, הרב מאזוז, הרב ליאור והרב אליהו פנו לראשי מערכת הביטחון ובקשו לחזק את מוסר הלחימה היהודי לאור פרעות תשפ"א ו'שומר החומות'.

נכתב ע"י ערוץ 7,הרב אביעד גדות 12/08/2021

רבנים בכירים קוראים היום (ה') לרמטכ"ל אביב כוכבי, למפכ"ל קובי שבתאי, לראש השב"כ נדב ארגמן וראש המוסד דוד ברנע לחזק את מוסר הלחימה היהודי הבסיסי ולתעדף את חיי דרג השטח של כוחות הבטחון וחיי יהודים שהותקפו, על פני חיי האויב ואוכלוסיית האויב.

"אנו רבני ישראל מחזקים את ידיכם במלאכת הקודש של בטחון ישראל, והפקת הלקחים ממבצע "שומר החומות" ופרעות התשפ"א, אותם חוללו אויבים ערבים מבית ומחוץ." כתבו הרבנים.

הרבנים הבכירים הוסיפו: "אנו תומכים בכם, בחיזוק עקרון הלחימה המוסרי היסודי: חיי כוחותינו ועמנו – עדיפים על פני חיי האויב ואוכלוסיית האויב
במצבי מלחמה, מבצע צבאי, בטחון שוטף ובטחון פנים."

על הקריאה חתומים הרבנים: הרב מאיר מאזוז -ראש ישיבת כסא רחמים, הרב חיים דרוקמן - ראש ישיבת אור עציון וראש מוסדות בני עקיבא, הרב דב ליאור - רב העיר קרית ארבע-חברון לשעבר, והרב שמואל אליהו -רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל.

מנהל ארגון תורת לחימה, סרן במיל' הרב אביעד גדות שארגונו יזם את המכתב, הסביר: "כארגון הפועל לקידום ושמירה על צה"ל כצבא יהודי מנצח, אנו עוסקים גם בשגרה וגם בזמן לחימה, בחיזוק זהותו היהודית של צה"ל ובחיזוק רוח הלחימה וערך הנצחון. הדברים קשורים ואחוזים זה בזה כי מי שלא יודע על מה הוא נלחם, לא ידע גם כיצד להלחם."

 

גדות הוסיף: "מה שלא עובד בשגרה, לא עובד בחירום. יסודות מוסריים רעועים, קרסו לנגד עיננו אל מול התקפת הרצח של החמאס אשר הפעיל גם את מנגנוני הטרור של הגיס החמישי הערבי בתוככי מדינת ישראל, שהכניס אותנו לעסוק גם בטיפול המשטרתי באויב זה. לדוגמא: אנו מתריעים בשנים האחרונות על הפריצות לבסיסי צה"ל ושוד האמל"ח על ידי ערבים ובדואים ואוזלת יד בכירים בנושא, והנה הנשק הזה הופנה נגד יהודים בלוד, רמלה, במשולש ובנגב." הוא הוסיף: "הבעיה היא מבצעית, אך קודם לכן היא עקרונית-מוסרית: אם אינך מסוגל להגדיר ערבי לאומני רצחני כאויב, לא תוכל להשכים ולטפל בו מבעוד מועד. אם רוח המפקד היא שאתה בא כאילו מהאו"ם והמטרה היא רק להשיב את השקט והסדר, ולא לטפל טיפול שורשי, התוצאה היא 'סולחה' ורפיסות מול אותם ערבים, במקום להכנס ולנקות את המוגלה שהצטברה. עד לרגע זה אותו נשק צה"לי קיים בידיהם ולא נאסף."

בארגון תורת לחימה, שבזמן המבצע אף הצליח לשנות את הפקודה של אגף המבצעים, וביטל הנחיה לחיילים בחופשה לנוע ללא נשק ומדים מחשש שייפגעו על ידי ערבים, שלחו גם מתנדבים חמושים ושאינם חמושים לערים לוד ורמלה. בארגון רואים קו מחבר בין הטיפול הלקוי בטרור הערבי מבית, ובין החשש של צה"ל להפגיז מחבלים החוסים בצל אוכלוסיה אזרחית תומכת, ועיסוק יתר ב'ניטרול' רקטות, אמל"ח ומנהרות, במקום לפגוע באויב עצמו.

גדות חתם: "במערכת הבטחון מפיקים לקחים מפרעות תשפ"א ומבצע שומר החומות - מבצעית וארגונית. אך הלקח המרכזי הוא מוסרי: האויב לא חוסל ולא נכתש והוכרע כראוי. הסיבות: הוראות עקומות של פתיחה באש, מוסר לקוי, והיעדר הגדרת הגיס החמישי הערבי בתוככי המדינה כאויב. כארגון קציני ומשרתי מילואים, המבטא את רוחו הבריאה של עם ישראל, חשוב לנו לחזק את הטוב ולהראות כיוון לתיקון, למידה ושיפור. נקווה שפניית גדולי הרבנים שיזמנו בנושא תחדד ותביא לידי ביטוי את מוסר הלחימה היהודי הבסיסי: חיי כוחותינו ועמנו עדיפים על פני חיי האויב."