לתרומות הרשמה לניוזלטר

פנייה לשר הביטחון ורה"מ: מנעו פגיעה בכשרות המזון בצה"ל

ח"כ קטי שטרית פנתה לשר גנץ בדרישה למנוע מצב של "פגיעה וכרסום במסורת ישראל בצה"ל", זאת בעקבות דרישת ארגונים ליברליים לאפשר לחיילים לאכול ולחמם מזון לא כשר בצבא • חברת הכנסת דרשה: "אבקשך להבהיר כי תשמור מכל משמר על מסורת ישראל וכשרות המזון, מול הארגונים העוינים"

נכתב ע"י ישראל היום,חנן גרינווד 04/08/2021

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) פנתה לשר הביטחון בני גנץ במכתב, שהועבר גם לראש הממשלה נפתלי בנט ולרמטכ"ל אביב כוכבי, בדרישה למנוע "פגיעה וכרסום במסורת ישראל בצה"ל, בכשרות המזון, ובחיילים והחיילות",  במקביל הגישה בקשה לדיון בוועדת חוץ וביטחון בעניין.

בתחילת השבוע פורסמה ב"ישראל היום" דרישה של ארגוני חדו"ש והפורום החילוני לאפשר לחייליפ לאכול אוכל שאינו כשר בבסיסים , ואף לחמם אותו באופן ייעודי, מחוץ למטבחי צה"ל. לטענתם, אין מקום להפלות את החיילים שאינם שומרים על חוקי הכשרות ולמנוע מהם לחמם אוכל שאינו כשר בבסיסים. בתגובה הביעו בארגון תורת לחימה מורת רוח מהדרישה וטענו כי מדובר ב"ארגונים פרוגרסיביים שאינם יודעים שובעה מכרסמים השכם והערב בכל סממן של יהדות בצה"ל, בהיבטי שבת, כשרות, קבורה ובמעמדה החשוב של הרבנות הצבאית".

בעקבות הפרסום פנתה ח"כ שטרית לשר הביטחון, וקבלה על הדרישה. "לא סוד הוא כי ארגונים אלו, הנתמכים בידי גורמים עוינים מחוץ לישראל, מכרסמים ופוגעים צעד אחר צעד בזהות היהודית של צה"ל ושל מדינת ישראל. כך למשל, ארגון 'הפורום החילוני' ששיגר את הדרישה האמורה (ואיננו מייצג כלל וכלל את הציבור החילוני בישראל!), פועל בסוגיית הכשרות כתף אל כתף עם ארגון 'עדאללה' אשר מיצר את צעדי לוחמי צה"ל שלנו, ואשר עתר נגד צלפי צה"ל המגינים על אזרחי ישראל מפני ארגון המרצחים חמאס בגבול עזה. והדוגמאות רבות".

"אבקשך להבהיר באופן חד משמעי, כשר הביטחון, כי תשמור מכל משמר על מסורת ישראל, כשרות המזון, והחיילים והחיילות המסורתיים, רוב צה"ל, בצורה ברורה ולא מגמגמת אל מול אותם ארגונים עוינים המבקשים לפגוע בלכידות הצבא, אחדות השורות והמכנה המשותף שעושה את צה"ל למה שהוא – צבא העם בו משרתים מיום הקמתו באידיליה נדירה כל חלקי עם ישראל".

"אציין, כי אי אפשר להשאיר את הטיפול בפקודות וההנחיות בידי פרקליטים צבאיים, אשר הוכיחו בשלל הזדמנויות נתק מהמתרחש בשטח, מצרכי החיילים ואף מביטחונם האישי. חובת הפיקוד העליון לקחת אחריות, לעצור ולדחות על הסף, כל פגיעה מזדחלת בזהותו ובחוסנו של צה"ל היקר לכולנו, כצבא יהודי מנצח", סיכמה שטרית את מכתבה.

לקריאת המאמר המלא באתר ישראל היום - לחץ כאן .