לתרומות הרשמה לניוזלטר

פרסום ראשון: הרב דרוקמן באזהרה לבג"ץ ולכוכבי

זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן: "אם חלילה תהיינה יחידות קרביות מעורבות לא נוכל לחנך את תלמידינו לשרת בהן".

נכתב ע"י ערוץ 7 31/05/2022

יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, קורא (ג') לבית המשפט העליון שלא לחייב את צה"ל לשלב נשים לוחמות ביחידות העילית, ורומז שצעד כזה ימנע מלוחמי הציונות הדתית להתגייס ליחידות הללו.

"שמעתי בדאגה על מגמות שונות שעשויות לפגוע באופיו היהודי של צה"ל, אמר הרב דרוקמן. "חובה לשמור על האופי היהודי של צבא ישראל. לא יעלה על הדעת לחייב חיילים לפעול בניגוד לאורח חיים דתי על פי ההלכה. אם חלילה תהיינה יחידות קרביות מעורבות לא נוכל לחנך את תלמידינו לשרת בהן''.

הרב דרוקמן הדגיש כי פסק של בג''ץ שיחייב את צה''ל לשלב לוחמות ביחידות העילית, "ימנע חלילה מחיילים דתיים לשמור על אורחות חייהם ויפגע בביטחון המדינה. אסור לגרום לחיילים לבחור בין תרומה לביטחון המדינה לבין שמירה על ההלכה.

"תורת השם מלמדת אותנו שהניצחון והרוח שלובים זה בזה, כי ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך להצילך ולתת אויבך לפניך והיה מחנך קדוש", כך הרב חיים דרוקמן.

המדינה וצה"ל ביקשו אתמול מבג"ץ ארכה של שבוע להגיב לעתירה העוסקת בשירות נשים בתפקידי לחימה. בקשת הארכה נעשתה בהסכמת העותרות. העתירה הוגשה לבג"ץ לפני כשנתיים בדרישה שצה"ל יאפשר לנשים להתמיין ולהתגייס ליחידות עילית כמו שייטת 13 וסיירת מטכ"ל.

לכתבה המלאה ערוץ 7  - לחץ כאן