לתרומות הרשמה לניוזלטר

צה"ל בשירות השמאל הקיצוני: יועצת הרמטכ"ל תשתתף בכנס עם תומכי שוברים שתיקה

הכנס ייערך מחר באוניברסיטת בר-אילן. המשתתפים התבקשו להסתיר את דבר קיומו של הכנס. תורת לחימה: "קוראים לגלנט לפרק את היוהל"ם"

נכתב ע"י ערוץ 14 01/02/2023

מחר (ה') ייערך מחר באוניברסיטת בר אילן כנס בנושא "מחקר ופעולה על מגדר בצבא" – בהשתתפות היוהל"ם (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר), תא"ל אלה שדו שכטמן. המשתתפים התבקשו שלא לשתף את קיומו של הכנס ברשתות החברתיות – ככל הנראה מחשש לרגישות הנושא ומניסיון להימנע מביקורת.

בין הנושאים שיעלו בכנס: טרנסג'נדרים בצבא, שינוי מגדרי, לגיטימציה להשתתפות בלחימה. כזכור, לפני כחודש חשפנו ב'עכשיו 14' את נוהל הטרנסג'נדרים בצבא, המנחה מפקדים לפנות לגברים המוגדרים כטרנסים בלשון נקבה, מאפשר שחרו מוקדם מהצבא ושהייה במגורי בנות.

 

ו"ר הכנס היא ד"ר אורנה ששון-לוי מאוניברסיטת בר-אילן, שחתמה בשנת 2015 על עצומת תמיכה בארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה'. שותף בארגון הכנס הוא 'האגודה הסוציולוגית הישראלית' – שלאחרונה הגנה על סטודנטים בב"ש שדיברה בשבח 'השהידים'.

נשיא האגודה, לב גרינברג, פרסם לאחרונה מאמר ב'הארץ' בו כינה את השליטה ביהודה ושומרון "גרוע מאפרטהייד". לפני כעשור הדליק גרינברג משואה בטקס של ארגון הסרבנות 'יש גבול', ושיבח את פעילות הארגון בקידום השתמטות מצה"ל מטעמים פוליטיים.

פרופ' יגיל לוי, שהגדיר עצמו "שמאלה משוברים שתיקה", ישתתף גם הוא בכנס. לוי הוא פעיל נמרץ נגד מה שהוא מכנה "הדתה בצה"ל", ולאחר שהתלונן בעבר שסומן כ"אויב" מבחינת הצבא –לאחרונה חזר להרצות בצה"ל.

לוי הגיש עתירות לבג"ץ נגד הצבא על מנת לחייב את צה"ל לגייס נשים לסיירות מובחרות (סג"ץ המטכ"ליסטיות). שותף של לוי לעתירות הוא זאב לרר – גם הוא משתתף בכנס מחר.

תגובת ארגון תורת לחימה, שחשף את הכנס: "היוהל"ם פועלת לחתור תחת יסודות הצבא יחד עם גורמי קיצון שנלחמים נגד צה"ל בבג"ץ, כל זאת בשעה שיוהל"ם נכשלת פעם אחר פעם בהגנה על נשים מפגיעות. על הרמטכ"ל ושר הביטחון לסגור את יוהל"ם".

תגובת דובר צה״ל: "מדובר ביום למידה והעשרה אקדמית באוניברסיטת בר אילן, העוסק בנושאי למידה, מגדר, צבא וחברה. תכני הכנס אינם כוללים תכנים פוליטים. השתתפות היוהל״ם בכנס אושרה כנדרש".

לכתבה המלאה בערוץ 14- לחץ כאן