לתרומות הרשמה לניוזלטר

רבנים על צעדת השמאל לחומש: אסור לחלל שבת כדי לאבטח אנרכיסטים

על רקע ההתנכלות לישוב חומש פסקו הרבנים: אסור לחייל ושוטר לחלל שבת בכדי לאבטח אנרכיסטים, חובה להרחיקם - גם בשבת

נכתב ע"י ערוץ 7 27/05/2022

הרב מאיר מאזוז, הרב דב ליאור, והרב שמואל אליהו יצאו היום (ו') בפסק הלכה, זאת על רקע תכנון ארגוני שמאל קיצוני להתנכל בשבת הקרובה לישוב חומש בשומרון.

הרבנים כתבו: "אסור לחלל שבת בכדי לאבטח אנרכיסטים המסכנים אזרחים וחיילים, ומצווה למנוע מהם, גם בשבת, מלהגיע לנקודות התיישבות."

מנהל ארגון תורת לחימה הרב אביעד גדות, שיזם את פרסום פסק ההלכה, הסביר: "הוראות הפיקוד העליון בצה"ל מגדירות כי הצבא כולו שומר שבת כהלכתה, כלומר פועל בשבת באופן מלא לצורך פיקוח נפש בלבד."

"הרב הצבאי הראשי האלוף הרב שלמה גורן זצ"ל, פסק כי יש לחלל שבת עבור אבטחת כל אדם מישראל מפני האויב הערבי, גם אם הוא מחלל שבת בעצמו וגם אם הוא מכניס עצמו לסכנה, כמובן לאחר שנעשתה כל ההשתדלות למנוע מצב זה מראש (שו"ת משיב מלחמה ח"א סי' ז')."

גדות הוסיף: "טוב מאד שאלוף פיקוד המרכז הורה למנוע מאנרכיסטים פרועים להגיע בשבת הקרובה לישוב חומש. עזי פנים אלו, המנתקים עצמם מכל זיק של לאומיות ויהדות, עוד דרשו בחוצפה משר הביטחון אבטחה בשבת, בכדי לאפשר אירועי אלימות נגד מתיישבי חומש המסורים."

הוא חתם: "גדולי הרבנים שליט"א פסקו באופן ברור, בהתאם להלכה ולהבדיל להוראות הצבא הברורות, כי כל נוכחות של אנרכיסטים אלו מלבה סכנה ומחזקת את האויב, בנוסף היא מסכנת את חיילי צה"ל שלא לצורך, ומשכך אבטחתם בשבת אסורה, ומאידך, חובה לפנותם מהזירה גם בשבת קודש, באם יצליחו לחדור לגיזרה לעורר אלימות ריב ומדון, ולהפר את שלום ארצנו הקדושה."

בארגון השמאל 'שלום עכשיו' הודיעו לאלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס שבכוונתם לקיים מחר (שבת) את צעדת השמאל לחומש.

פעילי השמאל דורשים מהאלוף "להנחות את הכוחות בשטח לאבטח את הצעדה מפני כל אפשרות של אלימות מתנחלים'', ואומרים כי ''כל החלטה אחרת מצדו תהווה פגיעה חמורה בחופש הביטוי וזכות המחאה, ומשמעותה כי הצבא בחר צד בוויכוח הפוליטי".

כזכור, אלוף הפיקוד הודיע אתמול כי עקב חוק ההתנתקות לא יתאפשר לקיים את הצעדה של ארגוני השמאל לחומש, על אף שבחול המועד פסח התקיימה צעדת ימין לישיבת חומש בהשתתפות חברי כנסת, רבנים, ואלפי בני אדם שאובטחו על ידי כוחות צה"ל.

ב'שלום עכשיו' כתבו לאלוף יהודה פוקס: ''נדהמנו לקרוא שהצעדה שלנו לא חוקית על בסיס חוק ההתנתקות, בזמן שחבורת עבריינים אלימה יושבת במקום זה בדיוק, רומסת את החוק ברגל גסה וזוכה לאבטחתכם.

''יתר על כן, אך לפני חודש, ב-19.4 צעדו אלפי מתנחלים אל המקום, תחת אבטחתכם, ואיננו מעלים על דעתנו שהצבא יפלה בין ציבורים ויבחר צד בוויכוח הפוליטי בישראל. לאור זאת, הרינו להודיע לך כי בשבת 28.5 בשעה 13:00 נקיים את הצעדה כמתוכנן ובסיומה נפרק את המאחז הבלתי חוקי".

פעילי השמאל הוסיפו במכתבם לאלוף: ''אנו דורשים ממך להנחות את הכוחות בשטח לאבטח את הצעדה ולמנוע כל אפשרות של אלימות מתנחלים''.

תגובת דובר צה"ל: "המדיניות של כוחות הביטחון באשר ליישוב המפונה חומש לא השתנתה". גורמים צבאיים ציינו כי "המדיניות היא אכיפת חוק ההתנתקות שאוסר כניסת ושהיית ישראלים בשטח היישוב המפונה חומש למעט אנשי הישיבה אשר הוחרגו לכך באישור שר הביטחון".

לכתבה המלאה בערוץ 7 - לחץ כאן