לתרומות הרשמה לניוזלטר

תורת לחימה: אג'נדות זרות הכריעו קצינים מוכשרים

מנהל 'תורת לחימה', הרב אביעד גדות: הרמטכ"ל, קודמו ובכירים אחרים התנגדו לשילוב נשים ביחידות לוחמות, אבל נכנעו ללחץ הפמיניסטי.

נכתב ע"י ערוץ 7 27/10/22

רגע לפני שהוא מסיים את כהונתו מחליט הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, לקבל את ההמלצה לשבץ חיילות טנקיסטיות במערך הגנת הגבולות. על ההחלטה שוחחנו עם הרב אביעד גדות מנהל ארגון תורת לחימה.

תהינו אם העובדה שלאחר כל מסע ההסברה שבו הוכיח ארגונו ששילוב נשים ביחידות לוחמות יפגע בכשירות המבצעית, בבריאות הבנות עצמן, ביכולת של חיילים שומרי מצוות לשרת ועוד, למרות כל זאת מתקבלת החלטה שכזו, האם הדבר מעיד על כשל כלשהו בקמפיין?

"הכשל הוא לא שלנו אלא בהתנהלות של בכירים בצה"ל, בראשם גם הרמטכ"ל הנוכחי וגם הקודם, כשלצערי אג'נדות פוליטיות מחלחלות לצבא על ידי ארגוני פמיניסטים רדיקאליים באמצעות בג"ץ שעוסק בשילוב נשים ביחידות מובחרות ולא רק בשריון. פתאום בכירים בצה"ל מגלים את האור במירכאות, וקובעים שמדובר בדבר הכי נכון ומתקדם, למרות שהם עצמם התנגדו לכך בעבר".

על ההתנגדות הזו שהוצגה בידי בכירי הצבא בעבר, מזכיר הרב גדות את עמדתו של ראש אכ"א הקודם שהצהיר שנשים לא ייכנסו לגולני וגבעתי, אך בפועל הדבר קורה, "גם בני גנץ אמר שטייסות כן אבל לא ביחידות השדה, גם אייזנקוט התבטא כך וכולם נסוגים לאחור", אומר הרב גדות הסבור כי תנועות שמאל קיצוני "מושכות באף" את השמאל הציוני וקצינים מוכשרים אינם עומדים בפרץ מול סחף האג'נדה הזו.

הרב גדות מציין כי "הפיילוט הנוכחי הוא השלישי במספר. כבר ב-2015 צה"ל הכריז שנשים לא ישתלבו בשריון בגלל ההבדלים הפיזיולוגיים בין גברים לנשים. שום דבר לא השתנה מאז חוץ מהלחץ של הארגונים הפמיניסטים הרדיקאליים שהכריחו את הצבא לבדוק שוב ושוב עד שפתאום האבולוציה השתנתה...".

ואולי אם הקמפיין נגד המהלכים הללו לא היה אגרסיבי כל כך, גם הדוגלים בשילוב לא היו נאבקים באופן חריף כל כך למענו? הרב גדות משוכנע שלא כך הם פני הדברים. "קשה להאשים את מי שנאבק נגד. צריך לראות את העוצמות וההשקעה של המיליונים בסוגיה הזו". עם זאת הוא מציין כי "המחנה הלאומי נרדם בשמירה שנים רבות כשחל שינוי זוחל בצבא. זה לא נוגע רק לסוגית היכולת של נשים, אלא מדובר בהשפעה על הרובד המבצעי, הרובד החברתי, ערבוב נשים וגברים פוגע במרקם היחידתי, קיבלנו עדויות ממפקדי קורס מ"כים על הבעיה הזו מעבר לבעיה ההלכתית שרבני ישראל התריעו עליה. הרי רבנים סרבו להיפגש עם הרמטכ"ל לדיון על הסוגיה הזו כי ראו שקודם הוא קבע עובדות ורק אחר כך הסכים להיפגש איתם. כיום חיילים מהציונות הדתית, שהם חוד החנית, נמצאים בבעיה כי אותם גופים קיצוניים שהקשר שלהם לצה"ל רחוק מציבים את השירות של חיילים שומרי מצוות בתיעדוף מאוד נמוך".

הרב גדות מזכיר בהקשר זה מסמך המלצות שהוגש לצה"ל כבר בשנת 2013 ובו נכתב במפורש שנכון לצבא לקדם שילוב נשים על חשבון שילוב דתיים וחרדים.

הרב גדות מסביר כי הוא נכון לקבל שיח עם מי שמכיר בהבדלים הפיזיולוגיים בין גברים לנשים ולהגיע להסכמה במתווה שילוב החיילות מתוך כך שאין התכחשות לקיומם של ההבדלים הללו. "הבעיה היא שמה שמנחה את צה"ל הוא מסמך יוהל"מ, שאותו אייזנקוט אישר בחתימת ידו בלי שקרא אותו, ובו מוגדר שאין הבדל בין גבר לאישה, ואפילו שאין דבר כזה גבר ואישה. כלומר שכאשר מגיע מלש"ב משבצים אותו בלי לבדוק אם זה גבר או אישה. לאחר חשיפת המסמך ופרסום מאמרה של ד"ר עינת רמון אייזנקוט התנער מהמסמך והוא ירד מאתר צה"ל", מזכיר הרב גדות ומציין כי משמעות הדברים היא ש"יש אג'נדה מגדרית שמיובאת מארה"ב ואירופה לצה"ל". לכך הוא מוסיף תהיה: "אם הניסויים הללו חשובים כל כך, שיתחילו בעולם הספורט שבו צריך לנצח בלי השלכות של חיים ומוות. שם אין דרישה כזו של ארגוני נשים, למה. כי ברור ששם הציבור מעורה ומבין יותר ואי אפשר לנרמל תופעות כאלה".

הרב גדות מזכיר את מאמריו הרבים של אל"מ טל בראון, מי שהכשיר לוחמות לשירות צבאי המותאם להן, וקבע שהצבא נדחף על ידי גורמים חיצוניים. "לצערי כנראה כוכבי ואחרים פוזלים לפוליטיקה ומקריבים לשם כך", אומר הרב.

בהתייחס לאפשרות שאותן לוחמות גבול תשרתנה ביחידות נפרדות נשאל הרב גדות אם הוא רואה בכך בעייתיות, והוא משיב: "בעבר בירכנו על פתיחת יחידות נפרדות לנשים במג"ב, מה שמוריד חלק משמעותי מהבעיה. לפני כשנה הודיעו שמחלקת הגבולות תהיה מגדרית, אבל עכשיו, כשהמחלקה הופכת לפלוגה, זה לא מוגדר כך. זה נמחק מהפרוטוקול וצריך לבדוק למה". הרב גדות חושש שהשינוי מהווה חלק משלבים שיובילו בסופו של תהליך לעירוב מגדרי מוחלט. כבר כעת, הוא מזכיר "תלמידי הסדר לא יכולים להיות בתותחנים, באיסוף קרבי וכבר כעת יש בעיה בקורס מט"קים".

לכתבה המלאה בערוץ 7 - לחץ כאן .